Spørgsmål og svar til filer
Hvad er en prisfil?
En prisfil er en fil som indlæses i dit økonomi- eller kalkuleringssystem. Filen indeholder alle Brødrene Dahls lagerførte varer og hjælper med, at holde dig opdateret i forhold til prisvedligeholdelse ved at indlæse filen som sendes hver måned.
Har alle adgang til prisfiler?
Nej, for at få adgang til prisfiler skal du sættes op til modtagelse af disse, da de findes i forskellige formater.
Hvilke formater afhænger af det system de skal indlæses i.
Kan alle få prisfiler?
Ja, det afhænger dog af, at du har et system, der kan modtage de formater, vi leverer i.
Kontakt vores kundeservice på 48 78 42 52, som kan være behjælpelig med oprettelse til prisfiler.
Koster det noget at modtage prisfiler?
Nej, det er gratis at blive oprettet til modtagelse af prisfiler.
Indeholder prisfilen mine rabatter?
Nej, prisfilerne er ikke kundespecifikke og indeholder kun vejledende udsalgspriser.
Det er derfor vigtigt, at du indlæser din rabatfil, for at kunne se din nettopris.
Hvor finder jeg min rabatfil?
Du finder din rabatfil på BD.dk under konto/økonomisystemer/rabatfiler. Vælg rabatfilen til venstre, da dette format kan bruges til alle systemer.
Bemærk adgang til rabatfiler kræver, at du har rettighed til downloads i din profil.
Hvor tit skal jeg indlæse min rabatfil?
Til forskel for din prisfil, skal du kun indlæse din rabatfil en gang, med mindre du laver en ny aftale, herefter skal du indlæse den nye rabatfil for at være opdateret på din nye aftale.
Sender i altid total filer?
Som udgangspunkt sender vi kun en totalfil ved nyoprettelse. Herefter sendes en ændringsfil hver måned til indlæsning.
Du kan dog altid få sendt en total prisfil, såfremt du ønsker, ved at kontakte kundeservice på 48 78 42 52. Det er dog vigtigt, uanset hvilken fil du modtager, at denne indlæses for hele tiden at sikre sig ens priser stemmer overens.
Hvad er ændringsfiler?
En ændringsfil er den fil, du modtager hver måned med de prisændringer, der er gældende for førstkommende måned.
Hvordan indlæser jeg mine prisfiler i mit system?
Her skal du kontakte din systemleverandør for yderligere information.
Har du fortsat udfordringer, så kontakt Brødrene Dahls kundeservice på 48 78 42 52.
Hvordan kan jeg se forskel på mine prisfiler?
En total prisfil er typisk over 2 MB, mens en ændringsfil væsentlig mindre.
Hvad er en elektronisk faktura?
En elektronisk faktura er en fil, som du kan indlæse direkte i dit økonomisystem.
Hvordan bliver jeg sat op til at modtage faktura elektronisk?
Dette gøres ved at kontakte vores EDI afdeling på 48 78 43 53 eller på mail EDI@sgdd.dk. Ved kontakt hav gerne dit kundenummer, mailadresse, system og format klar.
Formatet kan du få via din systemadministrator.
Hvad er forskellen på en elektronisk faktura og dem jeg kan se under min fakturahistorik?
Det er samme faktura. Forskellen ligger i, at den elektroniske kommer som en fil, men den du ser under din fakturahistorik, er en pdf.
Jeg har problemer med indlæsning af fakturafiler?
Kontakt din systemadministrator for yderligere informationer. Har du fortsat problemer, så kontakt vores EDI afdeling på 48 78 43 53.
Jeg kan ikke åbne mine faktura i ordrehistorik?
Sikre dig at du har Adobe Reader installeret, og at din version er opdateret. Er din version ikke opdateret, vil din faktura ikke kunne hentes. Opdater din version og prøv herefter igen.
Har du fortsat problemer kontakt herefter BD.dk kundeservice på 48 78 42 52, som vil kunne være behjælpelige.
Har du flere spørgsmål?
Gå tilbage til oversigten og find flere svar.
Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice.